دستگاه پیجر رستوران یا دستگاه فراخوان مشتری از ۳ جزء اصلی نمایشگر شماره , پیجر و چاپگر شماره بهره میگیرد . در این دستگاه نیازی به استفاده از کامپیوتر نمیباشد . این دستگاهها در قیمتی به مراتب کمتر از نمونه های نوبت دهی بانکی تولید میشوند .
رسیدگی به درخواست مشتریان در رستوران ها ، سفره خانه های شلوغ و کافی شاپ ها یکی از دغدقه های اصلی مدیران به شمار می رود. با استفاده از سیستم درخواست سرویس (پیجر رستوران) در این اماکن به جهت افزایش رضایتمندی مشتریان می توان راحت تر ، سریع تر و منظم تر به درخواست آنان رسیدگی کرد.
استفاده از این سیستم به گونه ای است که مشتری پس از ورود و ثبت سفارش و تهیه فیش از رستوران مورد نظر ، یک پیجر به عنوان نوبت دریافت می کند ، هنگام آماده شدن سفارش ، مسئول تحویل غذا توسط صفحه کلید شماره نوبت مشتری مورد نظر را وارد کرده و مشتری را توسط هشدارهای لرزشی ، نوری و صوتی که جایگزینی مناسب برای روش های سنتی آگاه سازی به حساب می آیند از نوبت خود برای تحویل غذا مطلع می سازد.باید توجه داشت که استفاده از سیستم پیجر نه تنها مانع از ایجاد صف کنار صندوق ها خواهد شد بلکه آرامش و رضایتمندی مشتریان از نحوه خدمت رسانی را در پی خواهد داشت.
پیجرهای رستورانی از دو قسمت تشکیل میشوند :
قسمت اول پیجر مشتری می باشد که همان دستگاه کوچکی است که هنگام مراجعه مشتری به پیشخوان و پرداخت صورت حساب ، به او تحویل داده میشود و سفارش او در نوبت آماده سازی قرار می گیرد. مشتری از این نظر خیالش راحت میشود که حتی اگر در میز خود نیز حضور نداشته باشد ، از آماده شدن سفارش مطلع میگردد. تعداد پیجر رستورانی میتواند بر اساس تعداد میزها و یا نیاز مشتری تعیین گردد و محدودیتی از نظر تعداد وجود ندارد. همچنین این دستگاه ها محکم و ضد ضربه هستند و اگر از دست مشتری بر روی زمین بیفتند دچار مشکل نخواهند شد. در رستوران های بزرگ نیز از نظر میزان برد دستگاه نباید نگران بود زیرا برد این دستگاه ها زیاد است و بزرگترین رستوران ها را نیز جوابگو می باشد. و اگر به طور مثال رستوران دارای دو بخش باشد نیز میتوان از دستگاه تقویت کننده برای ایجاد برد بیشتر استفاده کرد و دستگاه ها بدون مشکل کار خواهند کرد.
– قسمت دوم پنل شماره دهی می باشد که این قسمت از دستگاه در اختیار متصدی پیشخوان قرار میگیرد و بر روی آن شماره هایی نوشته شده است. به طوری که هر یک از پیجرهایی که در اختیار مشتریان قرار می گیرند یک شماره به آنها اختصاص داده شده و برای فراخوانی هر مشتری ، فقط کافی است شماره آن در صفحه کلید فشرده شود. بلافاصله پیجر مورد نظر شروع به لرزش می کند و چراغ آن روشن میشود و فراخوانی مشتری به خوبی انجام می شود. همچنین در کنار پنل شماره دهی ،بر اساس تعداد پیجر رستورانی استندهایی تعبیه شده که از به هم ریختگی پیجرها بر روی میز جلوگیری میشود و با قرار گرفتن آنها روی هم عملیات شارژ شدن بر روی استندها به خوبی انجام می شود.
طرز کار دستگاه های پیجر مخصوص رستوران ها و فست فود ها بدین شکل است که مشتری ابتدا درخواست یک سرویس را نزد اپراتور رستوران ثبت میکند . در زمان آماده شدن سرویس اپراتور به دستگاه شماره را اعلام میکند و دستگاه شماره مشتری را پیج میکند و همزمان نمایشگر های دستگاه فراخوان مشتری شماره را نمایش میدهند.
بطور کلی دستگاه های پیجر رستوران و سیستم های فراخوان مشتری که عموما در رستوران ها و فست فود ها برای اعلام نوبت و آماده شدن سرویس استفاده میشود در دو نوع بیسیم و کابلی میباشد . سیستم فراخوان مشتری و پیجر بیسیم در مقایسه با نوع کابلی از مزیت های ویژه ای همچون کم تر بودن قیمت , راحتی در نصب و جابجایی و… برخوردار است.
مزایای دستگاه پیجر رستوران
استفاده از پیجر رستورانی علاوه بر مکانیزه کردن فرایند تحویل سفارشات مشتریان باعث ایجاد فضایی شاداب و با بهره وری بالا در بین کارکنان رستوران و فست فود هم میشود . استفاده از دستگاه های پیجر رستوران بصورت روزمره در حال افزایش است و رستوران داران با درک اهمیت استفاده از این سامانه برای مدیریت مشتریانشان گرایش روز افزونی به نصب دستگاه های پیجر و فراخوان نوبت در رستوران ها و فست فود های خود دارند.
افزایش کارایی و بازدهی کسب و کار شما
افزایش برد آنتن دهی با توجه به نیاز شما
عدم نیاز به صف انتظار
تعیین تعداد پیجرها با توجه به نیاز کسب و کار شما
در نرم افزار حسابداری ژانیا ما به راحتی میتوانیم از پیجر های مورد نظر خود استفاده کنیم برای مثال در قسمت کنسول فروش رستوران که عکس آن را در زیر مشاهده میکنید مشخص شده هست که چگونه میتوان از پیجرها در این نرم افزار استفاده کرد.